Alla inlägg under maj 2007

Av Annika och Kent - 30 maj 2007 00:30

Har i helgen - trots ett ilsket förkylningsvirus, färgat GARN för glatta livet och jag måste säga att jag hade inte en aning om att VI KUNDE ÅSTAKOMMA DETTA!!! Det är så otroligt vackert - så jag kan inte slita ögonen ifrån det! Hade vi vetat att det va såååå enkelt **bah** att färga GARN själv, så hade vi gjort det för länge sen,,,,,! I och för sig mycket jobb och slaskande - men inte alls så farligt!

Kolla in här det finns lite smakprov om du är sugen,,,, Kan tyvärr inte behålla allt själva!

Nu ska jag gå och snyta *dääsan* snörvel

Natti natti!  Kent och Annika

Av Annika och Kent - 27 maj 2007 23:18

Hej Hopp alla Glada Garnvänner! Lagom till långledig helg,,,vad händer då - om inte ett stort elakt förkylningsvirus som går till attack,,,feber och hosta och allmäntillståndet INTE på topp!! Blä! Tjejerna har varit sjuka i etapper sen förra helgen - men vi ''vuxna'' brukar klara oss - MEN inte den här gången!

Men skam den som ger sig - ner med lite febernedsättande och sätt igång och FÄRGA GARN!!! Och vips så va denna dag till ända - MEN hörrni ni - vilket GARN det bidde!!!! I regnbågens alla färger,,, tyvärr hann vi inte fota, men bild kommer med all säkerhet senare! Det va ullgarnet och bomullsgarnet som fick sig ett färgdopp på spisen.

Nu ska jag äntligen sätta mig till ro och sticka vidare på min sjal i angora - bara såååå mjuk och go!

Ge Garnet=))mina vänner och se upp för färgglada bilder inom kort =))

Kram

Av Annika och Kent - 21 maj 2007 00:25

Jag har kommit underfund med att jag ÄR en ''sjalmänniska'' på alla sätt! Jag ÄLSKAR att sticka/virka sjalar! Jag ÄLSKAR att bära och svepa in mig i sjalar! Jag ÄLSKAR att ge bort sjalar av alla de slag!

Här har jag VIRKAT en enkel sjal med KÄRLEKSKNUTAR - dottern modellar! Det blev väldigt stoooor - men det ska den vara!


Ha det!

Av Annika och Kent - 13 maj 2007 23:07

Premiär av egenfärgning av ULLGARN!! Och titta så fint det blev,,,,vårt mål va inte att få ett perfekt resultat - utan ett GARN med flera färgskiftningar och nyanser! OCH det lyckades =)) Nu hänger det som bäst och torkar - man kan börja ana det färdiga resultatet! Nu har redan tankarna börjat snurra,,,,vad ska vi välja för färg härnäst????


Ha det gott! Annika och Kent

Presentation

Omröstning

VILKA FÄRGER GÄLLER FÖR DIG I ÅR PÅ GARN??
 Naturnära färger ex. brun, beige,,
 Färgglatt så det skriker ex neoncerise,,
 Pasteller ex, rosa, ljusblå,,,
 Allt, bara tillfället är rätt!
 Printat, självrandande GARN!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards