Alla inlägg under juni 2007

Av Annika och Kent - 29 juni 2007 00:37

Har för några dagar sen börjat på en sk Argosy sjal - engelskt mönster,,,,och JAG OCH ENGELSKA???? Vilket skämt =)) Men tänk!!!jag kunde faktiskt och UTAN PROBLEM dessutom! Och nu har jag kommit en bra bit. Teststickar i ett ljusrosa tunt akrylgarn.


Idag har det varit fullt upp - Kent återbesökt till läkaren och sen snabbt iväg och handla lite,,,när vi kommer hem har det svämmat över i avloppsbrunnen i tvättstugan/källaren!! HUUUUUU, VILKEN STANK!!! Ringa efter ''avloppsspolarkillarna'' som kom direkt! Det är inte första gånger detta händer och nu skulle de gå ner med kamera och kolla inom kort! Vi tror nämligen inte att 'felet' ligger på vår tomt! Och hoppas inte det heller!! Sen mitt i allt detta lagade jag middag - moussaka - sen blev det nysta ULLGARN för hela slanten!

Ha det gott allesammans!! Sticka lungt =)

Av Annika och Kent - 27 juni 2007 01:06

Har under en tid stickat en sk. regnbågssjal men i icke regnbågsfärger! Jag tror i och för sig att den gör sig ännu bättre i flerfärgat GARN - men detta får duga.... Angora/ull blandat supertunnt och supermjukt GARN! Är ej ännu blockad,,,,men det kommer så småningom! Fick idag tips, om att införskaffa en stoooor frigoitskiva i byggvaruhandel el dyl och använda som underlag vid blockning! Ska bli inom snar framtid!!


Sticka lugnt allesammans!

Kram Annika

Av Annika och Kent - 27 juni 2007 01:04

Jag är så förtjust i FÅR av alla de slag och speciellt då som motiv till stickat, virkat och broderat!! Mössan passar en 1-åring och gick rykande snabbt att göra! Tänk när barnen va så små,,,,,,

Av Annika och Kent - 27 juni 2007 01:01

Ja - då har vi varit på FÄRGEN och ULLHÄRVORNA igen!!! Färgade för glatta livet i förrgår - och hade den här gången gul med i utbudet!! Men visst blir det läckert?? MEN det är mycket jobb bakom - det vet säker ni som färgar GARN - mycket slaskande och urvridande OCH det känns i fingrarna så här ett par dagar senare,,,,

Av Annika och Kent - 15 juni 2007 00:03

Efter en mycket sjuklig period - ska jag skriva ett par rader! Jag blev ju fri från min förkylning efter ca en vecka i feber och då insjuknar min käre man plötsligt igen - blev riktigt risig och det visade sig att det va LUNGINFLAMMATION med BLODFÖRGIFTNING på kuppen!!! Vilken tur att jag tjatade iväg honom till läkaren,,,, Karlar!!!! Men nu börjar han 'ta sig' igen. Fick en dunderkur med pc och kände ganska kvickt att det vände, men enl. läkaren så kan det ta upp till 1 månad innan men känner sig 'riktig' igen! Ja, och under tiden har jag blivit lycklig ägare till en NYSTMASKIN! Har tänkt köpa en minst 10 - 15 år,,,,men det har bara inte blivit av - men nu är det gjort!! Kolla vilka härlig nystan det blir,,,,

Är ju som sagt inne i en färgningsperiod och jag blir helt tokig av alla underbara färger och nyanser - jag VILL GÖRA så mycket! Men jag hinner just nu inte mer än det allra nödvändigaste - jobba, äta, sova (knappt!) och sticka det gör jag så fort jag har en sekund över,,,,men det är inte många,,!

Barnen har sommarlov och till min stora sorg - jobbade jag när det va skolavslutning - stora tjejen slutade 6:an och mellantjejen 4:an och det är ju något alldeles speciellt med skolavslutningar,,,, Men Kent va givetvis på plats och mormor, morfar, farmor,,,,men ändå!

Finns det intresse för våra egenhändigt färgade ullhärvor (nystan!!) så ta en titt på tradera eller budera (finns länkar i högerkanten)!


Njut av sommaren mina vänner - det gör vi (när vi hinner,,,)!

Kram

Presentation

Omröstning

VILKA FÄRGER GÄLLER FÖR DIG I ÅR PÅ GARN??
 Naturnära färger ex. brun, beige,,
 Färgglatt så det skriker ex neoncerise,,
 Pasteller ex, rosa, ljusblå,,,
 Allt, bara tillfället är rätt!
 Printat, självrandande GARN!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards