Alla inlägg under december 2007

Av Annika och Kent - 30 december 2007 12:42

Hej allesammans och GOD FORTSÄTTNING! En dag kvar på detta år 2007,,,, som vanligt sitter man och undrar vad tiden tog vägen??? Kastar oss bryskt in i ett nytt år 2008.


Jag har varit MYCKET UPPTAGEN utan att ta i! Jag har arbetat otroligt mycket under Helgerna, och lyckats pricka in alla röda dagar,,,,men det har gått bra! Har en snäll man, som anpassar sig - eller har varit tvungen att anpassa sig under alla år. Har man valt vårdyrket, så har man valt att jobba obekvämt. I stället får man en och annan ledig dag mitt i veckorna och det är guld värt för mig.


Mitt handarbete har verkligen fått stryka på foten och jag har ägnat mig åt enklare arbeten såsom virkade sjalar och vantar. Tänk att jag nu kan handarbeta oavbrutet UTAN att min vänsterhand somnar,,,jättehärligt! Har lite problem med högerhanden och ev. op ska avgöras på nästa läkarbesök! Har ff relativt mkt problem med själva ärret och såret, som såklart är läkt men är mycket mycket känsligt. Jag kan heller inte belasta min handled fullt ut - då kommer det surt efter,,,,men fingrarna sover inte i alla fall! Alltid nåt.


Ha nu en Härligt Nyår allesammans! Ska ta nya krafter och återkomma med lite bilder på alster, så fort jag bara hinner,,,,


KRAM KRAM

Av Annika och Kent - 4 december 2007 23:43

Har fått dille på att virka vantar! Det går i en hast och sen kan man ju med fantasins hjälp, brodera något kul ovanpå själva vanten! Jag har varit runt och kollat andra kreationer, vad gäller just detta och Halleluja - där ligger man i lä! Riktiga konstverk, avancerade blomster och annat helt underbart vackert! Jag håller mig till "Hello Kitty" - det giller mina barn och det är kul =)) Och det är väl det det här med handarbete handlar om - ATT HA KUL!


Annars har jag varit dålig på att skriva, vi har haft både det ena och det andra i sjukdomsväg och då räcker inte rikgtig min tid till! Handen känns helt OK efter min operation och jag jobbar heltid igen! Men vilken härlig "semester" jag fick där på 6 veckor=)) Har en planerad läkartid till i slutet på januari och då ska "vi" ta ställning till om jag ska operera högerhanden oxå! Har symptom där oxå - och nu när vänstern blivit bra (peppar peppar....)så känner jag av högerhanden mer tydligt! Speciellt nattetid. Vi får se vad det blir av allt.


Ska sätta mig och se en film med min goa gubbe,,,,tänk vad detta med garn smittar av sig - till och med min man satt idag och nystade garn på nystmaskin,,,,=) Han tyckte absolut man skulle ha munskydd, för man får ju både damm och ludd i näsan och munnen! Och det är ingen dum ide faktiskt,,,,,,


Ha en skön kväll! KRAM FRÅN MIG!

Presentation

Omröstning

VILKA FÄRGER GÄLLER FÖR DIG I ÅR PÅ GARN??
 Naturnära färger ex. brun, beige,,
 Färgglatt så det skriker ex neoncerise,,
 Pasteller ex, rosa, ljusblå,,,
 Allt, bara tillfället är rätt!
 Printat, självrandande GARN!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards