Alla inlägg under februari 2008

Av Annika och Kent - 28 februari 2008 14:33

Ännu en virkad mössa i eget mönster "resår-på-tvären"! Pyntad med 3 virkade blommor.

Av Annika och Kent - 28 februari 2008 14:15

Ett set om vantar - mössa - halsduk avsett för barn. Vantarna är virkade i egenhändigt designat mönster. Mössan är stickad i ett lika egenhändigt ihopknorpat mönster "resår-på-tvären" kallar jag den. Halsduken är faktiskt oxå eget mönster - vågstickad - med "istopp" för enkelhetens skull.

Kantad med Racy Lady underbart pälsgarn! Det melerade garnet - är faktiskt ett "vanligt" akrylgarn som jag fått av min älskade man =)) Det duger gott - jag är en allätare vad gäller GARN! Sen har jag såklart en extra förkärlek till lite lyxigare sorter.....


Av Annika och Kent - 28 februari 2008 14:12

Här kommer en bild på en flätstickad mössa, som legat klar en tid! Jag älskar flätstickning och älskar resultatet,,, Vit är väl kanske inte den bästa färgen MEN det är vackert med vitt! Så det så!!

Av Annika och Kent - 26 februari 2008 09:08

Vaknade i söndags och fick inte fram ett ljud,,,ett litet ynkligt väsande va allt jag kunde åstakomma! Dessutom ONT I HALSEN. Men plikttrogen som man är så masade jag mig iväg till arbetet - man vet ju att arbetskamraterna blir lidandes annars & så illa tyckte jag inte att de va! Mer att det lät värre än vad det va. Söndagen gick och måndagen kom - lika illa, om inte värre i halsen och rösten fanns där inte heller - denna dag. Fick mer ont i halsen under dagen och till slut "kastade jag in handduken" vid 14:15 och körde hemmåt. Jag ger mig inte i första taget MEN nu fick det vara nog.


Natten har varit hetsk - äldsta dottern har vaknat flera ggr och haft våldsam värk i magen och illamående,,, Finns en klasskamrat som inte kan låta henne vara i fred och detta har pågått sen 6:e klass och nu får det baske mig vara nog. Så mitt i alla heshet ringde jag i morse läraren och vi talades vid och han lovade att ta tag i detta. Man blir sååå olycklig när ens barn far illa - det är värsta är att man blir så maktlös!! Helst av allt vill man åka dit lyfta pojkvasken i örat och läsa lusen av honom MEN det fungerar nog inte i praktiken. Dessutom har jag fått en bestämd känsla att killen inte bara har "vanliga" problem utan har förmodligen någon form av damp,,, Men flytta på killen och så kan dottern gå till skolan utan att ha ont i magen. Till saken hör ju oxå att min tjej är en "tuff tjej" och tar ingen skit! Så många ggr har hon sagt till mig - att rätt som det är slår det över för mig, mamma och jag slår ner honom,,,, Ja, gör det - tänker jag då i det tysta!!!!


Ska nu gå och bädda ner mig! Alla barn är i skola/dagis och jag behöver ha en timmes sömn till känner jag! Kolla gärna vår nya blogg här!


KRAM

Av Annika och Kent - 19 februari 2008 12:45

Ledig helg och allt vad det innebär! FEST i fredagskväll direkt efter jobbet hem till en god vän och där låg ölen på kylning =)) Trött & sliten efter hel veckas arbete MEN nu skulle vi äntligen träffas och gå ut!


Vi blev ett nätt litet gäng - INTE så många som från början, men så är det väl nästan alltid,,,,, Alla blev glada i hatten och framåt 22 begav vi oss in till stora staden och lilla pappa fick agera chaufför!! Sen sa det bara vips och så va kvällen slut. Vi dansade i 4 timmar i streck - tror jag och det kan jag tala om att det kändes i kroppen, sen i flera dagar MEN vad gör det om hundra år - VI HADE SKITKUL!!! Alla va nöjda och jag tror inte det dröjer allt för länge till nästa gång,,,


Nu ska jag åka och lämna min bil på lagning - och får åter igen skjuts av far till jobbet. Kvällspass ikväll!


Stickar fortfarande på dotterns kompis benvärmare, som ska va precis som de bestält - svart brun randiga! Snart klara....


KRAMIS

Av Annika och Kent - 7 februari 2008 23:12

Jag har fyndat på IKEA igen!! Färdigfållade paneler, som passade min plånbok (5 kr/metern!). Sydda och uppsatta,,,,kanske lite väl glada MEN jag är glad =)) Det va gjort på 5 röda. Har idag haft besök av en god vän (Hej Anna!) och vi satt och pratade lite och hon va flitig och sydde en mkt vacker doptavla (JA DEN ÄR VACKER och efterstygnen oxå!!!!) och jag stickade vidare på min "regnbågssjal" som jag faktiskt nu ska avmaska. Sen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på.


Har ikväll tittat på GAY GALAN och den va helt suverän - jag älskar galor av alla de slag! Många och Mycket härliga människor som man blir glad av att bara se! Eller hur??


Tänkte att jag skulle killa min man under fötterna nu, för han har somnat i soffan,,,,tänk att han fyller snart 40 år,,,jag kommer ihåg när han fyllde 18 år,,,,det va tider det! Han va 18  och jag 16 och vi va unga och förälskade - nu är vi bara förälskade fast i medelåldern?? Eller när är medelåldern?? Det känns gammalt att vara i medelåldern,,,men huvudsaken är väl att man inte känner sig gammal!


Vi fick mersmak av vår lilla tripp till Gran Canaria och vi letar febrilt efter en härlig solresa - kanske till hösten,,,! Kan inte riktigt släppa tanken - för min del kunde jag åka i morgon igen - men riktigt så enkelt är det väl inte. Man har ju ett jobb att sköta liksom,,=))


Sov Gott vart du än befinner dig!


KRAMIZZZ Annika

Av Annika och Kent - 2 februari 2008 22:35

Måste bara visa denna underbara bild, på denna ceriserosa trillingblomman eller bougainvillea, som växte vilt överallt! Fanns i alla möjliga färger och skapelser. Till och med "Blomman för dagen" klängde och växte vilt. Helt fantastiskt vackert att beskåda alla dessa växter/blommor som vi kämpar med här hemma sommartid eller i fönstret som en liten ynklig krukväxt =)) Phuuuu,,,,!

Presentation

Omröstning

VILKA FÄRGER GÄLLER FÖR DIG I ÅR PÅ GARN??
 Naturnära färger ex. brun, beige,,
 Färgglatt så det skriker ex neoncerise,,
 Pasteller ex, rosa, ljusblå,,,
 Allt, bara tillfället är rätt!
 Printat, självrandande GARN!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards