Alla inlägg under mars 2008

Av Annika och Kent - 31 mars 2008 17:18

Nu är det gjort! Allt har gått bra och bedövningen börjar så smått släppa,,, Skönt att det är över nu är det bara att försöka komma igen så jag kan börja sticka snart! Har lite svårt att finna mig i att sitta med fingrarna i "kors". Har ett jätte-bandage, som ser värre ut än vad det är - ligger en kudde i handflatan därav storleken "boxhandske"!


Tar en ryslig tid att skriva med enbart vänsterhanden - pekfingervalsen,,,


Jag återkommer,,,,,,,,,,,,,,


KRAM KRAM

Av Annika och Kent - 30 mars 2008 23:44

...och det ser ut som att jag är så pass frisk att operationen blir av! Men man ska aldrig ropa HEJ - det har jag lärt mig =))


Färdigställt ett par mintgröna sockor i ullgarn i storlek: mig själv. Har nu kastat mig över ett annat underskönt ljust rosa blandgarn - akryl/ull men så vansinnigt MJUKT så det slår alla rekord! Och det ska bli sockar såklart,,,men slutdatumet på dessa kommer längre fram, eftersom allt kommer stå stilla ett tag nu!


Natti Natti alla goa handarbetsfilurer!

Av Annika och Kent - 29 mars 2008 16:35

Ja, nu gäller det! Sista dagarna har jag varken vetat ut eller in,,,, Legat sjuk sen söndags och igår ÄNTLIGEN fick jag tid hos läkaren på Vårdcentralen! Jag ringde redan i onsdags och ville få en akuttid samma dag, såklart. Trodde detta va en "rättighet" man hade - att får komma till läkaren om man är sjuk och min tanke är ju då att man förmodligen behöver pencillin,,,annars kan man väl inte få mkt hjälp kanske,,,men eftersom jag trodde att det blivit något bakteriellt, dvs efter en virusinfektion typ influensan - så tänkte jag att man kunde bota detta med en kur pc. Men sköterskan ursäktade så mycket och undrade om jag kunde ringa nästa dag, så skulle jag få en tid! Hmm - det fanns ju inte något annat alternativ!! Ringde tidigt nästa dag (torsdag) och blir på nytt uppringd och va säger sköterskan då??? Jo, tyvärr är tiderna slut redan, så vill du vara snäll och ringa nästa dag!!! DÅ BLEV JAG ARG! Kan man inte ens få komma till läkaren när man är sjuk??? Jag är väl inte sjuk speciellt ofta,,, När hon märker HUR upprörd jag blir hänsvisar hon mig att ringa sin chef och då känner jag bara hur tydligt allt blir: LANDSTINGEN I EN LITEN ASK!!! De som redan är sjuka SKA man göra livet surt för! Nu tänker jag kanske inte så mkt på min egna situation utan ALLA andra sjuka/handikappade/gamla människor runt om i landet! Inte nog med att man är sjuk utan man ska helst oxå kämpa mot byråkratin och myndighetspersoner!!


Hur eller hur, så igår fredag fick jag så äntligen komma till läkaren och mycket riktigt BIHÅLEINFLAMMATION, fick pc och cortisonnässpray + 10 dgr ytterligare sjukskrivning! Detta med operationen trodde jag då inte va aktuellt, men jag ringde och då kollade de med narkosläkaren och är jag bara feberfri, så kör vi! Så händer inget ytterligare, så opereras jag högerhanden på måndag som planerat!


På stickfronten: är det fortfarande sockor som gäller,,,har gjort ett par rosa till lilla dottern och håller just på med ett par gröna i lite tjockare ullgarn, till mig själv faktiskt!


Ha de så gott allesammans!

KRAM



Av Annika och Kent - 26 mars 2008 01:23

Eftersom jag varken kunnat ligga eller sova sista dygnet - har jag åstakommit en *halsduk stickad på tvären*. Har däremot inte hunnit åstakomma några bilder ännu MEN jag är relativt nöjd med resultatet. Men på något sätt tycker jag att dessa halsdukar - är för herrar,,,men det kanske bara är jag som tycker! Färgerna är ju inte just för herrar - *mörklila*ljuslila* mörkblå*vaniljgul/vit*turkos*.


Sitter just nu och ser en god film - maken har somnat bredvid mig,,,och snarkar så rofyllt!!!


NATTI MINA VÄNNER RUNT OM I LANDET 

Presentation

Omröstning

VILKA FÄRGER GÄLLER FÖR DIG I ÅR PÅ GARN??
 Naturnära färger ex. brun, beige,,
 Färgglatt så det skriker ex neoncerise,,
 Pasteller ex, rosa, ljusblå,,,
 Allt, bara tillfället är rätt!
 Printat, självrandande GARN!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards