Direktlänk till inlägg 21 mars 2008

Mer sockor och Mer Magont!

Av Annika och Kent - 21 mars 2008 23:55

Hej alla goa stickandes och virkandes vänner!! Tillbringade natten mellan söndag och måndag på akuten - men min stora tjej (snart 14 år) våldsamma buksmärtor som återkommit i mer eller mindre 2-3 år MEN som blivit allt värre och man kan inte säga VAD det är!! Kände bara att den här natten fick det VARA NOG! LIgga bredvid henne och inte kunna göra något för att lindra hennes hemska smärtor, hon har så ont så hon kräks och den aktuella natten kräktes hon 8-10 ggr! Frossa och svettbrytningar om vartannat. Riktiga kramper i magsäcksområdet. Magkatarr - säger läkarna! Då borde typ Zantac/Link osv hjälpa MEN det gör det inte. Vuxen kolik, säger läkarna....går inte att göra något åt! Men saken är den - ATT DE VET INTE VAD DET ÄR! Det enda vi vet är att det kommer i stort sett bara nattetid, och går över i kapp med att solen går upp. Sista tiden har det kommit tätare och tätare och hon känner sig aldrig riktigt "säker" om man så säger - känner att den där hemska smärtan lurar bakom varje hörn - och som ett brev på posten kommer sen migränattacken! Arma barn!


De har lovat att starta en utredning om vad det kan vara - inom snar framtid. Ev gastoskopi, ultraljud över inre organen + magsäck osv. Just nu är det OK, men rätt som det är slår det till igen....


Här i Kalmarområdet har vi nu snökaos och vid hemfärden från jobbet nu ikväll, så fick jag krypa i 50-60 km/tim. Jag är glad att jag jobbar kvällar nu över Påsk, så vi hinner skotta oss ut i morgon på fm,,,


För övrigt så stickar jag fortfarande SOCKOR och det är ju hur kul som helst! Stickar ett par i ull och akrylgarn, naturfärgade med färgglada dots i. Passande till mina stora tjejer. Jag är så glad att jag äntligen lärt mig sticka sockor,,,,har burit på min lilla hemlighet länge,,,,när man handarbetat sen 7-års åldern, så SKA man bara kunna sticka sockar. Eller hur??? Jag får skylla på att istället för att sticka sockor på slöjden i skolan - fick jag sticka "avklippta fingervantar". Klarblåa va de - mitten på 80-talet = hypermodernt!! Puffärm, klarblått, fickor på sidan av byxorna, permanentat hår och idomin på läpparna, pastellfärger,,,,,det va tider det! Då va jag ung!


Ska gosa in mig bredvid gubben och slå mig till ro med stickningen och en god film,,,,!


Opererar högerhanden nu den 31/3, så nu gäller det att slutföra sina arbeten....


GLAD PÅSK ALLESAMMANS! Skriv gärna ett par rader om ni har lust =)) blir så glad då!


KRAM

 
 
Dockmamman

Dockmamman

23 mars 2008 09:20

Låter inget skojigt med magonta. Min dotter som är 20 har haft så i flera år och nu kom de på att det är Laktosintolerans eller vad det heter så kanske det är något sådant...

Lycka till och hoppas att det blir bättre/Kramar

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

24 mars 2008 12:22

Min dotter är testad för både laktosintolerans & glutenintolerans och det va inte något av det! Det värsta är väl att hon hela tiden är orolig att det ska återkomma,,,

KRAM

http://www.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

24 mars 2008 15:29

Stackars tjej och er alla förstårs.
kolla efter crons sjukdom.jag drabbades av det i tonåren.
Kram / Eva i Jämtland

http://urmoderns.blogg.se

 
Annika

Annika

25 mars 2008 11:26

Tack snälla för omtanken,,,, Tanken med crons sjukdom - har slagit mig,,,men vad är det för symptom?? Kommer det & går? Ska kolla runt lite,,

KRAM

http://absolutgarn.bloggagratis.se

 
Lillan

Lillan

29 mars 2008 06:15

Hej :) hittade hit när jag surfade runt på stickbloggar, och kände att det här ville jag kommentera, jag har också haft såna problem, från jag var 6 år, tills jag var 14 år. Och läkarna skyllde på trång magmun, även fast min pappa(som själv haft gallsten) ville att de skulle kolla efter gallsten, men svaret vi fick var att jag var för ung för att ha det! Så när jag var 14 hamnade jag akut på sjukhuset för magsmärtorna, dom gjorde ett ultraljud, och ooops det var visst gallsten ändå, och jag fick operation. Så jag fick ha det i 8 år, bara för att läkarna ANTOG att jag var för ung... Hoppas det löser sig för din dotter och ni får reda på vad det är! Mvh/Lillan

http://lillansticks.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika och Kent - 7 maj 2008 10:38

Kom gärna och besök mig här http://absolutgarn.blogspot.com   Ha en underbar dag i solskenet! Det ska jag ha!   KRAM Annika ...

Av Annika och Kent - 15 april 2008 10:51

Jag fortsätter blogga här och jag hoppas att ni följer med mig! Titta gärna in och hälsa på!   Kram Annika ...

Av Annika och Kent - 15 april 2008 00:57

I ur och skur - heter det ju! En kvällspromenad i regn & hagelskuren blev det ikväll,,,lilltjejen vill ju såklart ut och cykla, nu när hon just lärt sig! Det tog inte många minuter och "sätta" det. Precis när vi kom utanför dörren, så brakar det loss...

Av Annika och Kent - 13 april 2008 00:44

Skaffar mig en blogg till - finns lite mer detaljer som jag uppskattar där! Men jag kommer vara kvar här i övergången, sen är det bara till att klicka ute i kanten på **MIN NYA BLOGG** längst upp i länkarna! Hoppas att ni hälsar på mig även där,,,   ...

Av Annika och Kent - 11 april 2008 15:18

Åhh jag blir alldeles varm inombords när jag läser alla era fina kommentarer! TUSEN TACK! Om ni bara visste hur mycket det värmer    Jag blir jätteglad om ni vill länka till mig och vise versa!  Återkommer lite senare,,,maken fyller 40 år på söndag ...

Presentation

Omröstning

VILKA FÄRGER GÄLLER FÖR DIG I ÅR PÅ GARN??
 Naturnära färger ex. brun, beige,,
 Färgglatt så det skriker ex neoncerise,,
 Pasteller ex, rosa, ljusblå,,,
 Allt, bara tillfället är rätt!
 Printat, självrandande GARN!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards